Hőszivattyú kisokos | 3. rész: távfelügyelet

A hőszivattyú gyártók is kihasználják az informatika fejlődésének vívmányait és egyre több hasznos funkcióval látják el a készülékeiket. A klímákban lassan már alap elvárás, hogy legyen „okos”, azaz wifi modulon keresztül az internetre csatlakoztatva távolról is elérhető, szabályozható legyen. 

Aquarea Smart és Service Cloud vezérlés

Ha a wifi modul már megvan, további „okosítás” is lehetővé válik. A hőszivattyú egyéb funkciói, működési adatai, paraméterei is kinyerhetők a készülékből, egy „felhő alapú” alkalmazással távolról is hozzáférhetővé tehetők, egy speciális alkalmazás szoftver segítségével megjeleníthetők az adatok.

Nemcsak megjeleníthetők, hanem távoli beavatkozásra is lehetőséget teremt, ugyanúgy, mintha a készülék előtt állva nyomkodnánk a kijelzőt, keresve és állítgatva a beállítandó értékeket.

Ezzel egy igen hasznos eszköz kerül a beüzemelő/szervizes szakember kezébe.

Kiszállás nélkül, távoli hiba feltárást és esetleg némi javítást is lehet eszközölni, ezzel sok időt és pénzt spórolva. Sokszor fordul elő, hogy a felhasználó elnyomkodja a gyári vagy a beüzemelő általi beállításokat, ami a hőszivattyú nem megfelelő, kevésbé hatékony működését idézi elő.
Egyszerű példa: az ügyfél beállítja a kiegészítő elektromos fűtést, ami folyamatos áramot használ, csak a villanyóra elszámolásnál derül ki, hogy valami nem jó, rengeteget fogyaszt a „vacak” hőszivattyú. Ennek megállapítására így már nem kell kiszállni, távolról könnyűszerrel módosítható. 

PANASONIC Aquarea Service Cloud para un control remoto - Noticias

Hozzáértő kezekben további, bonyolultabb hibafeltárás is végezhető, monitorig elindításával bármilyen hűtököri adat nyomon követhető hosszabb ideig is, megállapítható a hiba oka. Ha valószínűsíthető vagy pontosan megállapítható egy hiba, a helyszíni javításra már fel lehet készülni, pld. alkatrésszel, aminek hiánya miatt esetleg még egyszer ki kellene menni.

PanasonicAirConditioning_AQUAREA SERVICE CLOUD 3 – Cloud Tech

A wifi modult (pld. Panasonic Aquaera Smart Cloud) mindenképp érdemes az ügyfélnek ajánlani, mert amellett,  hogy távolról eléri a hőszivattyújának állapotát és funkcióit, lehetőséget ad a szervizesének a távoli hibaelhárításra (Service Cloud réteg).
Ezért a szolgáltatásért akár némi éves díjat is fel lehet számolni …